"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

søndag 7. november 2010

Vinterblomster

- Alle som synes orkidéer er vakre, - i dag får dere et boktips av Krabbelure.
Vi var på ferie i Sverige i f sommer, og i den fantastiske museumsbutikken til "Universeum" i Göteborg, fant jeg en liten perle av en bok.
En samling tekster og aldeles nydelige akvarell-studier av allverdens slag orkidéer. - For et mangfold som finnes!!! Jeg kjøpte en orkidé til min kjære på fredag. Den er avbildet til venstre, - heter Miltonia Augusta, - og ja, jeg fant den i boken! 
 Avfotograferinger av en rekke historiske plansjer er også med. Riktig en fryd for øyet! 
Visstnok finnes i serien også en annen bok: "Flora - trädgårdsväxternas kulturhistoria". 
- Den står på min ønskeliste til jul...

Ha en god søndag! 

1 kommentar:

  1. Orkideer er så flotte!:) Men eg klarer aldri å holde mine i live..dessverre! Men då kan ein jo nyte synet frå boka istaden;) Takk for tips:)
    Ha ein flott dag!
    Klem:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...