"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

søndag 30. januar 2011

Håndarbeid for utålmodige.

Krabbelure presenterer her oppskriften på en god vinter-søndag.

Man tager en tur til nærmeste Søstrene Grene, og kjøper en drøss poser med ferdig-filtede ull-kuler i de skjønneste assorterte farger.
Så, med en litt lang, spiss nål og en litt tynn men sterk tråd, syr du sammen kule etter kule.
Jeg begynte med den i midten, og bygde meg utover, ring etter ring.

 - Før det rekker å gå ut i ovenen, har du vips et morsomt gryteundelag, som kan muntre opp det kjedeligste frokostbord!  Får du helt "dilla" har jeg sett gulv-tepper som er laget etter samme teknikk. Da må du nok tømme hele butikk-lageret for poser er jeg redd...

Ha en god søndagskveld, og en fin uke som kommer!

9 kommentarer:

  1. Stilig!
    Ønsker meg en "søstrene Grene" i nærheten..

    SvarSlett
  2. lurt, stilig og et knallgodt tips! Jeg noterer og satser på å fornye kjøkkenet med gryteunderlag ... men først trodde jeg det var en veggdekorasjon du hadde laget .. og en riktig stilig en! :)

    Det er jammen trivelig å trykke på linker etter random utvelgelse .. oppdager flotte blogger som denne. :)

    Takk for titten - og ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Takk for lurt tips! Ser helt smasings ut. Fint å ha litt farger, ja!

    God uke til deg også!

    SvarSlett
  4. Å, disse har jeg likt fra første gang jeg så de!
    Takk for tips om hvordan de lages...
    Tar en tur på Søstrene Grene til uka jeg ;)
    Klem

    SvarSlett
  5. Kuleste gryteunderlaget jeg har sett på lange tider =D

    SvarSlett
  6. Knallstilig!!! Har desverre ikke søstrene grene-butikk i umiddelbar nærhet :(

    Ha en strålende uke :)

    SvarSlett
  7. Kjempetøft! Takk for tips. Herlige farger!

    SvarSlett
  8. Stilig!! -også helt i "mine" farger!! :))
    -synnøve-

    SvarSlett
  9. Det ble kjempestilig, så smart og kult!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...