"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

fredag 12. februar 2010

Et nytt og bedre menneske


For første gang på lenge har jeg en fri-fredeg. Den brukes til huslige sysler som har blitt forsømt etter en lang periode med mye jobbing. For noen år siden var jeg flinkere til å både holde orden i heimen, og strikke og sy forskjellige fine saker. Nå har det blitt lite av begge deler, Derfor blogger jeg litt om denne flotte genseren som min kjære mormor strikket til krabbelurejenta denne vinteren. Jeg har ikke tall på alle de flotte strikkeplagg hun har laget til familiemedlemmer gjennom årene. Det er like moro hver gang noe er ferdig, og lillemor er strålende fornøyd.



De som følger med i denne bloggen, - og det er faktisk en hel del har jeg latt meg fortelle, har sett at jeg har beklaget meg over alle de skuffer og skap som hadde trengt en opprydding. Vel, - i dag er den store dagen, og heretter skal det leves et nytt og bedre liv hvor jeg SKAL ta meg tid til å rydde, jevnlig, og hele tiden, slik at det aldri, aldri, aldri mer blir stygt i skapene...
Ja, ja.. vi får se hvor lenge de nye forsettene varer. Med deilig vinter ute er det også deilig med håndarbeid foran peisen. Jeg skal la meg inspirere av mormor og sørge for å sette meg litt i sofaen i helga også, med noe kreativt mellom fingrene. - Kanskje blir det klær til lille "Karen"? 
- Ha en god fredag.

2 kommentarer:

  1. hei anette
    så deilig med en fri-dag da!
    godt å få gjort litt småtteri i heimen også...

    så skjønn fargekombo i genseren!

    ønsker deg en god helg
    klem beate

    SvarSlett
  2. Hei du;D

    Her skal det heller aldri aldri aldri mer bli rotete......bare jeg får ryddet først ;DD

    Ha en fin helg. Og tenk på stakkars meg, som sliter rundt på sykehuset Telemark ;DD

    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...