"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

mandag 4. april 2011

Er dette et godt kjøp?

Det kommer vel an på øynene som ser. For den nette sum av kr.10,- ble en liten strå-kurv 
med innfelt stoff kjøpt inn på skole-loppis!

Og for ytterligere en tier fikk vi jammen med oss en søt liten hundevalp også!!! Snakker om å være kost pels-løs! Jeg kunne formelig høre den bjeffe et lettelsens voff over at vi gav den et nytt hjem, for den var nok farlig nære søpla denne her...

Og som om ikke det var nok...jeg kom over noen kasser med gamle skolebøker, blant annet alle årgangene av Egners lesebøker.

Jeg kan så godt huske dem fra min egen skolegang, - og denne forsiden passet jo så godt 
til Krabbelurenes ramsalte barneboksamling at den fikk bli med hjem.

Hvor mye vi kommer til å synge eller brumme eller bjeffe til Cappelens metodiske sangbok vil tiden vise. Men omslaget var så friskt og fint syntes jeg... For en god stabel tiere fikk vi gitt et lite bidrag til SOS barnebyer som vår skole søtter med en innsamlingsdag hvert år.

Genialt konsept... man gir bort noen av sine pent brukte leker, og kjøper noen andre tilbake...slik at du som regel kommer glad og fornøyd hjem med ca like mye som du bar ut av huset når du dro. - Bonusen er litt bedre samvittighet...

Måtte alle redde og ensomme barn finne trøst og hjelp, 
og drømme søte drømmer i natt.
Måtte verden en gang i framtiden komme så langt at alle barn får like muligheter
samme hvor de bor og hvillken hudfarge de har.

God natt...

5 kommentarer:

  1. God natt, krabbelure :) Fine ord og bilder hos deg før jeg tar kveld og lukker øynene :)

    SvarSlett
  2. Kjekke, koselige ting du har fått tak i. Og ikke minst- for en god sak! Ha en fin dag:).

    SvarSlett
  3. Nydelig :).... Vi endte opp med en liten pen haug selv, men det er jo det som er meningen.

    Uansett så var det glade og fornøyde barn her etter innsamlingen, og det var jo et strålende resultat for hele skolen. Det er flott!!

    Hærlige bøker :)

    Klem Siri

    SvarSlett
  4. Leseboken satt meg rett tilbake på skolebenken;)

    SvarSlett
  5. Kurven var veldig fin :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...