"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

søndag 6. juni 2010

- Å, så deilig!!!

Krabbelurene hadde som regel alltid program i helgene, - men denne søndagen ble det brått klart for dem at de hadde fri, - helt, aldeles ingen planer!!! Mor satte i gang en durabelig vaffelrøre, og så nærmest løp de ned på brygga alle fire. Der lå nemlig det femte familiemedlemmet, - den lille Fjordlingen!
Fjordlingen er en liten, 17 fots plastbåt, fra 1965. Den kom til Krabbelurefamilien for noen år siden, og er så kjær, så kjær...! Fornøyd satte den nesa ut mot åpent hav for første gang denne sesongen, på vei til Ruslebo!
Ruslebo er familiehytta, oppført av min kjære mormor og morfar til usigelig glede for dem selv, barn og barnebarn. Krabbefiske er et av livets goder man aldri vokser fra...!
Hytta er full av gode barmdomsminner for krabbeluremor. Disse vasene må jeg smile hver gang jeg ser. Mormor var like glad i å samle skjell i fjæra som meg, og som nå lille krabbelurejenta er også. Mormor  samlet pene flasker og glass, smurte på mørtel og så kunne jeg dekorere av hjertens lyst. Jeg er fortsatt taknemlig for hennes tålmodighet med meg den gang jeg var...kanskje sju år...
Vi åt vafler til vi nesten sprakk, slo litt gress og ellers solte oss og nøt årets første sjøbad i 16 graders vann. Sommeren er her...nå vet vi det helt sikkert...!!! 
Oppdatering:
Kanskje Norges beste blogger, Den gode feen, hadde sans for forrige innlegg, og bad om lov til å legge inn en anbefaling hos seg. Og vips, - der var det fullt av treff på et blunk, gitt!! Jøye meg, - hva kan man si? Velkommen til oss Krabbelurene alle dere feens venner. Håper dere finner noe dere liker! 

5 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har! La meg som følger, jeg. Her vil jeg lese mer! Jente-selskapet så fantastisk ut! Har en liten prinsesse selv, men hun er nok litt ung for slikt enda.. (ser for meg en gjeng treåringer på noe sånt..ha,ha,ha!) Fiol-blomstrepynten du laget, kan den oppbevares? Den ble jo bare skjønn!

    SvarSlett
  2. Så herlige bilder du har på bloggen din.
    Dagens innlegg oser av sjarme og barndomsminner.
    Herlig.

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  3. Herlige bilder fra en dag på sjøen! Du tar flotte bilder :)
    Kjersti

    SvarSlett
  4. Hei Krabbelure :))Så utrolig herlige de krukkene fra barndommen var! Og for en genial ide å klapp på mørtele på flasker og krukker, for siden å pynte med vakre skjell!
    Disse oser det god barndom av :))
    Og så nyyydelig det så ut med små jenter og blomsterkranser i håret da! Er sikker på at prinsessene koste seg fælt! Solsenga på bloggen min ble kjøpt på et loppemarked for 25 kroner i fjor sommer :)Ønsker deg en fin uke! Klemmer fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  5. - en drømmehelg :) vi er heldige som bor her på solkysten... - og jeg er helt enig med kommentarene til innlegget under, helt nydelige bilder av en deilig bursdag! Tror jeg skal stjele litt inspirasjon til storejenta sin junibursdag :))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...