"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

mandag 7. juni 2010

Fem i farta!



Mandagen ble en skynde-seg-dag for Krabbelurene. Begge barna og far skulle være med på en stor barne-forestilling i morgen. Far skulle dirigere, bror skulle spille trompet og lillesøster skulle være en dansende marihøne (!!). I kveld skulle alle de 200 barna øve sammen...spennende! 
Etter en lang generalprøve, tørnet vi hjem litt slitne og veldig oppspilte! Det smakte godt med kveldsmat, - og får å få innpå litt frukt og grønt, slang mor sammen en solgul smoothie som ble inntatt på verandaen. I en bok kom jeg over noen som lagde sin egne paraply-drinker. I helga prøvde vi, og på under ett minutt var to grillspyd og litt blafre-papir omformet til "umbrellas"! - Sommerlig?  - Mmmmjoooo.....

7 kommentarer:

  1. Så utrolig kreativ du er!!! Inspirerende:)

    SvarSlett
  2. Jeg er smootieoman. Min Kitchen Aid-blender er i bruk daglig. Favoritten er og bli blandinen jordbær + banan. Halve fryseren min er innimellom fylt av frosne bær og frukter.

    Et godt tips f.eks er å ha en halv eller hel avokado i smootien. Veldig sunt - og gjør at smootien for en litt kremet, deilig konsistens. Jeg lager også min egen crunshy finkornet fiberblanding/nøtteblanding - som jeg ofte blander i - for å lage en litt mer mettende variant. Blander man inn noen ss med knust linfrø får man også i seg omega 3. Jeg kan kanskje snart gi ut egen smootiebok ;)?

    Med det jeg EGENTLIG skulle skrive -er at jeg ble fiol-inspirert av innlegget ditt. Endelig fikk jeg inspirasjonskicket til å sette dette ut i livet - for første gang. Plukket blomster i dag - og det ligger to brett med kandiserte hoder og tørker nå. Vakkert!!! Våren er nok litt seinere på mine trakter - så håper på å finne ennå flere!

    Hei og hopp, ha det godt ;)!

    SvarSlett
  3. Heisan Krabbelure
    Så superfristende dette glasset med smoothie så ut med Blafrehatt og det hele!!! Jeg elsker dette papiret fra Blafre nemlig og jeg skulle sikkert klart å få ned den forfriskende smoothien og.
    Deilig å "lande" med noe slikt etter en begivenhetsrik dag!
    Ha en fin tirsdag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Fant veien hit gjennom link hos Feen og jeg er helt betatt av de fine bildeene dine. Vil gjerne følge bloggen din videre.
    Klem Hanne Mette

    SvarSlett
  5. Hei igjen ;). Ringte Norway Designs i dag jeg og spurte om album. Albumene med sorte ark finnes ikke lenger - men de har album med hvit sider. Varianten ligger på hjemmesiden deres - og permene finnes i mange farger. Da vet vi det ;). For meg spiller det jo ingen rolle egentlig - som ikke har begynt med svarte - men svart er fint da....

    SvarSlett
  6. Hei!
    Måtte inn i bloggen din rett og slett fordi jeg ble fristet av bildet! Kunne gjerne tenkt meg å nyte en slik smoothie, men kanlltøffe paraplyer i Ü

    SvarSlett
  7. Hallo,

    I found your blog by DEN GODE FEEN and I like him. I will more often read here. I apologise for my English. Unfortunately, it is not as well as former any more.

    Kind regards from Germany

    Anke

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...