"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

søndag 5. februar 2012

Den kalde, fine tida.


Først et bilde tatt for to dager siden. Da skinte en lav vintersol inn vinduene i stua når jeg skulle ta bilder av noen gamle, fine trådsneller jeg fikk av mormor. Sola gjorde de vakre snellene enda vakrere, og minner meg på hvor mye jeg lengter etter våren...


Men våren er et godt stykke unna ennå. Vi har hatt sykdom i huset i flere dager nå.
Hoste og feber. Det går hardt på Börjes Goda Honung, - kjøpt på marked i Haga før jul.
Svenskene kan honning, - denne er hittil den aller beste jeg har smakt !!


I natt kom snøen. Det laver fortsatt ned.
Slik ser det ut nedi bekken utenfor kjøkkenvinduet mitt.
Våren kjennes plutselig veldig langt unna.
Storebror skal synge og spille "Her kommer vintern" på skoleavslutning snart.
Det øves, og øves , og øves...og øves litt til......
Joda...den kalde, fine tida det er nå det...vi drikker te med honning og ser ut på snøfillene som daler og daler...

5 kommentarer:

  1. Vinteren er fin den også. Også føles våren så mye bedre etter en lang kald vinter. ;)
    God bedring!

    SvarSlett
  2. Herlige bilder anette!

    Nyt dagen!

    Klem beate

    SvarSlett
  3. Fantastisk bilde med herlige sneller:) At noe så lite og enkelt kan være så stilig!

    SvarSlett
  4. Fine bilder. Liker også godt det deilige bildet du har til høyre i margen av havet... til å drømme seg vekk og glede seg til sommer og sjøliv.
    God bedring til dere :-)

    SvarSlett
  5. Du får si i fra om du trenger mer honning, så kan jeg ta med neste gang jeg skal hjem. :)
    Jeg lurte på en ting, er bildene i bloggen din til salgs? Så man kan kjøpe slik at man kan henge på veggen liksom? Du har så nydelige bilder, og mange temaer som kan passe fint. Og tar du fotooppdrag også? Kunne vært gøy å få noen nye bilder med hornet, blir så inspirert av alle de herlige korpsbildene dine. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...