"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

lørdag 10. november 2012

Et nytt liv...



Etter å ha levd 8 år på pasta, pizza, pølser og taco har jeg begynt å føle et visst behov for å utvide mat-reportoiret i heimen igjen. Når jeg plutselig får voksne, barnløse gjester på besøk vet jeg neimen ikke hva jeg skal servere ! :)  Etter inspirasjon fra forrige helg, smalt jeg til og lånte Julia Childs koke-klassiker fra bibliotekets innerste magasin. Det resulterte i mitt livs første "boeuf bourguignon"... og jeg fikk litt følelsen av å være i gang med et nytt matlagingsliv. Værre ble det med desserten. Julias appelsin-fromas virket tilforlatelig enkel, - men ennå så nøye jeg fulgte oppskriften ble den ikke stiv i kjøleskapet over hodet.
To ganger prøvde jeg...men akk nei. Nå lurer jeg på om kanskje gelatin-mengden ikke er helt tilpasset norske forhold. Om 1,5 plate rett og slett er for lite...


En amerikansk dame kokte og blogget seg gjennom hele Childs kokebok, - det er nesten utrolig at det er sant ! Det skal ikke bli mitt prosjekt. Første mål nå er å se om jeg kan klare å lage en fromasj som har riktig konsistens og ikke ende opp som en egge-saus...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...