"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

onsdag 4. april 2012

Påske-gløtt



Morgenfred i krabbelure-hjem.
Vesla skal på rideskole og løper rundt etter ull-stilongs og hårstrikk...
Snart blir hun hentet. Det gjelder å være ferdig i tide.


Storebror skal på fotballbanen med en masse kompiser, - og skal lage seg frokost og niste.
Det går ikke umerkelig for seg ...
Hvor mange brødskiver tror du jeg trenger for en hel dag, mamma ? 


Far planlegger handleliste for båt-puss og mat.
Det skal ringes og koordineres.
Kan du huske hva vi tenkte på at vi manglet i går, mor ? 
Det haster å få handlet, for butikkene stenger kanskje tidlig i dag...


Mamma, som ante fred og ingen fare og satte seg ned for å bare blogge bitte-litte grann, må konstantere at konsentrasjonen er spredd for alle vinder og kaffen er blitt kald.



Far står med skoa på i gangen. Det er et tydelig signal på at tiden er ute.
Heldigvis har jeg mer kaffe på termos.
Nå skal det jobbes, - en siste innsats før påskefreden senker seg hos oss.
Men sola skinner, - og det skal gjennomføres mange pauser i dagens arbeidsøkt.
- det lover jeg !

Ha en god påskedag !


2 kommentarer:

  1. Herlig. Ser det hele for meg!

    Kos dere
    God påske

    Klem

    SvarSlett
  2. Fin hverdagsskildring :) Kjenner meg veldig igjen. Og teen min blir også alltid kald før jeg får drukket den opp...
    God påske til deg :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...