"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

lørdag 27. august 2011

Emily i regnet.

Det er lørdag. Det regner i enorme mengder. Lyn og torden.
Klam, varm luft. Jeg liker å åpne dører og vinduer i regnet...

Bokhandelen hjemme  legges ned i disse dager. Jeg er så utrolig lei for det.
Den var min første, ordentlige arbeidsgiver - som ung sommervikar. En gammel, tradisjonsrik butikk med alt mulig rart i hyller og skuffer. Å, så glad jeg var i den butikken.

I går var det 70 % på alle varer. Det var med tungt hjerte jeg gikk over dørstokken og så hyllene tømmes for siste gang...
En diktsamling med Emily Dickinson fikk bli med hjem, som et siste minne om "min" bokhandel.


Det er så mørkt ute at vi kan tenne lys midt på dagen. Med barn i huset er det alltid noen avtaler i helgene. Men noen ord av Emily skal jeg lese i dag...gleder meg til å bli kjent med henne...

2 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder - og den boka kunne jeg hatt bare for utsiden var fin. Trist med nedleggelsen av bokhandelen...

    SvarSlett
  2. Aldeles nyyyydelige bilder, du er så flink! Sikkert fine dikt av Emily, tror ikke jeg vet noe om hennes diktsamling i det hele tatt.... Skulle ønske jeg hadde/tok meg bedre tid til slikt:).

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...