"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

tirsdag 9. februar 2010

Min snille pappa

Dagens blogginnlegg er tilegnet min aller verdens snilleste pappa! Krabbelurene er heldige som har to sett foreldre boende i nærheten. Det er vi glade for hver dag. Siden jul har jeg fått en påminnelse om hvor snill pappaen min er hver dag jeg går ut og inn av døre, over denne nyinnkjøpte støpjernsrista. Rista fant vi på den fine bygningsvernbutikken "MOLO" på Bærums Verk før jul, - og vips ble det bestemt at den skulle bli årets julegave til krabbelurefar som vi ikke visste hva ønsket seg egentlig...:)


Eneste aberet med rista var at den måtte males. Ellers ville den ruste. Men når krabbelurene først har satt seg noe i hodet lar de seg ikke stoppe av litt pirkearbeid, - så bengalack og shipolin ble innkjøpt etter anbefaling fra betjeningen i butikken. Krabbelurene har ikke noe verksted, - og det var gørr-kaldt i garasjen, - så da var det bare å sette i gang med presenninger på kjøkkengolvet og trøste seg med at... 4 strøk... det tar jo sikkert bare 4 dager det...
- Da er det godt med en hendig pensjonistpappa, som har eget verksted med snekkerbenk og vedovn, og forbarmer seg over oss og tar med hele beistet hjem. Noen uker etterpå lå den på plass, blank og sort og fin, - bare se så fint mønsteret blir med snø innimellom...!



- Takk himlen for snille pappaer!
Ta godt vare på dem, alle som har en...!
Ha en god tirsdagskveld.

2 kommentarer:

  1. lenge leve snille pappa´r!
    den ble jo kjempefin!

    ønsker deg en fortsatt fin kveld
    klem beate

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅÅÅ den var utrolig fin.....
    Kjente jeg var en smule misunnelig her nå. (Ikke sånn slem misunnelig altså ;D)

    Og.....vi er glad for snille pappaer. Hvem hadde vel klart seg uten dem??

    Ha en fin onsdag!!
    Klem Siri

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...