"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

lørdag 28. januar 2012

Skal bare...


Spisestua er syverksted igjen. Stoff, strykebrett...alt er drasset fram, primært for å lage rådyr-puta i forrige innlegg, og dette forhenget på køkkenet. 


Vippen trives godt side om side med denne feiekosten jeg fant i Lysekil i sommer. Forhenget er sydd av et Tilda-stoff, og dekker noen nye hjemmesnekrede hyller (takk til morfar !! ) som rommer litt av hvert kjøkken saker og ting som før var vanskelig å finne plass til.


Nå kan jeg egentlig godt rydde opp alt rotet igjen og få bordet ryddig og fint til helga.
- Men først skal jeg bare....kanskje...sy både ditt og datt mens jeg først er i sving ?
Lista mi er lang over sy-planer jeg har. Skapet er fullt av fine , gamle stoff jeg har arvet og som skriker etter å bli omgjort til skjørt, kjoler, puter...m.m....I kveld har jeg besøkt min kjære mormor. Mormor var en superflink sydame når hun var på min alder (det har jeg kanskje fortalt om før ?). I en liten skrivebok ligger vitale mål på alle damene i byen, og skisser til ulike drakter og kåper...ha-ha...det er koselig å være sammen med mormor når hun mimrer om gamledager.


I dag har hun hjulpet meg å ta mine egne mål. For første gang drister jeg meg på å konstruere et eget mønster. Skulle vel egentlig ikke være så vanskelig ? Jeg har særlig ett skjørt jeg bare skal sy, - så kan jeg rydde bort alle stoffene i spisestua...:)

4 kommentarer:

  1. Tenk at en feiekost og en søppelbøtte kan være så fine! Fin pute du har sydd deg også. Skal si du er i håndarbeidsmodus om dagen. :)

    SvarSlett
  2. Jeg har faktisk spisebordet fullt av stoffer i dag jeg også. Her skal det produseres putetrekk i litt vårlige farger i dag. Men først blir det skitur:)
    Den gule harepusen er fra finske Lovi, og er i finer. Må settes sammen selv.
    Fin søndag til deg!
    Klem E

    SvarSlett
  3. Ser ut til at din helg har vært litt mere travel enn min ja....
    Men, så morsomt når man er kreativ!
    Min bestemor sydde også klær til damer i bygda. På sin Singer med håndsveiv. Jeg skal si deg det klakket i vei ved kjøkkenbordet.

    Ha en fortsatt fin kveld.
    Marte

    SvarSlett
  4. Så koselig med mormor-besøk:). Flott forheng du har sydd, gleder meg til å se skjørtet;).

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...