"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

onsdag 23. oktober 2013

Retroblomsten min



Noen husker kanskje hvor hoppende glad jeg ble for den lille retroblomsten jeg fikk tak i for ...et år siden ...minst !? Jeg lovte dyrt og hellig at den skulle få det beste av stell, men tross mine ulike forsøk ble den liksom aldri fornøyd.


Nå var den sant og si døden nær, - så nå har jeg tatt et dramatisk valg. 
Det lille som er igjen av grønt gis en siste sjanse som avleggere.
- Hvis det ikke går er det over og ut !


Nå har "de små" fått røtter etter en ukes tid i et glass med vann.Nå er de satt i jord med støttepinne og hver lin lille plastpose for best mulig drivhus-effekt...så håper jeg at de klamrer seg til livet og setter i gang med ny vekst.

Jeg skulle SÅ gjerne hatt en hvor det grønne er mer lilla også.
Dersom noen vet hvor disse kan skaffes, så gi lyd!

1 kommentar:

  1. Fargen på disse plantene har noe med hvor mye lys de får. Vi gjorde et eksperiment med dette da jeg gikk på videregående, og hvis jeg ikke husker feil ble de som ikke fikk lys veldig lilla og de som fikk lys ble grønnere... eller var det motsatt...hehe. Noe i den duren jallefall...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...