"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

torsdag 17. februar 2011

Og mens vi snakker om strikking...

...fikk jeg lyst til å vise dere en annen fin genser også! Denne strikket jeg til begge ungene for ca 5 år siden, - en i bruntoner til bror og en i rosa-rødt til lillesøster. Jeg falt for retro-looken allerede da. Garnet er japansk, heter NORO, og er innfarget i masse, skjønne fargenyanser.
Bildene er ikke av min gutt...
...men fra denne boken, som jeg varmt anbefaler. Garnet var en fryd å strikke med. 
- Det var nesten trist når genserne var ferdig.
Praktfulle bilder av romantiske og skjønne strikkemodeller kjennetegner boka...
- Dagens strikketips!

Vesla har brukt sin masse, og bruker nå storebror sin brune.
Han, derimot, var aldri veldig hissig på å ha den på...
Jeg måtte spørre hvorfor, og husker ennå hva 5-åringen svarte:
- Du skjønner det mamma... jeg synes ikke den genseren passer til meg. Den er ikke så veldig storebror-aktig ...

- Og det er jo klart, at storebrødre må ha storebroraktige gensere...Siden den gangen har han blitt tatt med på råd før strikkeprosjekter settes i gang. 
Verdens aller, aller beste storebror...

1 kommentar:

  1. For en herlig genser:o)
    Den kunne jeg virkelig ha tenkt meg.
    Takk for tipset om Anette Danielsens nye bok.
    Helt nytt for meg.
    Falt helt for den lille Ponchoen.
    Tror jeg må hekle en poncho inspirert av den til min lille jente:o)

    Ønsker deg og dine en god helg:o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...