"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

mandag 19. juli 2010

To historier...

To rosehistorier skal jeg fortelle i kveld. Den ene handler om en rose-kopp laget av keramiker Anette Kjellemyr! 
Koppen er et hageeventyr i seg selv... det formelig dufter og summer av den...
Den andre historien er om oldemors gamle, gamle rosehekk... kanskje de aller peneste rosene jeg vet om. De dufter som ingen andre, og har en underskjønn farge...Hun forteller at de hentet dem på en av "øyene" da de var unge...
Rosekoppen må fram i juli, - med roser på bordet...
- Takk til kjære tante, som kjøpte den til meg for noen år siden! 

3 kommentarer:

  1. Nydelige, både koppen og rosene!!!

    SvarSlett
  2. Den rosekoppen er vel noe av det vakreste jeg noen gang har sett!!! Jeg titter med store øyne på Wedgewood sitt nye mønster "Cuckoo", men jeg trenger strengt tatt ikke noen ny kopp ;). Jeg har skapene fulle av mine Figgjo-favoritter. Men vakkert er det å titte på.

    http://www.wedgwood.com/GB/Gifts/_Gift_Collection/Cuckoo/5C106805129/Teacup+and+Saucer+Blue

    Jeg har tatt avlegger fra mormor og morfar sin rosebuske og plantet i hagen. Pleier den som om det skulle være min egen unge...nesten ;). I morgen skal den få brenneslevann. Bruker det både som gjødsel og som spraymiddel mot meldugg og slik. Forstår godt hva du mener med rosenostalgi ;).

    Skal se om jeg kan surfe opp litt om keramikeren også. Takk for tipset ;).

    SvarSlett
  3. Den koppen er jo bare så fin. Det er ekstra koselig å lese om dine roser. Min ene store flotte rose måtte nemlig klippes helt ned i år og det er ikke så mye som en eneste knupp på den .Kos deg videre med sommeren og alle små gleder som kan beskues rundt omkring:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...