"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

fredag 23. juli 2010

Fläderblomst-lapper mens vi venter...

Mens vi venter på at saftingen skal bli ferdig, lager vi hylleblomst-lapper! Oppskriften fant jeg i min aller beste yndlings-kokebok, som jeg leser om og om igjen, - nemlig Et kulinarisk eventyr av Sanna Töringe og Anette Åberg. 
Man tager: Per person ett egg, 1 dl hvetemel og 2 dl melk og lager altså en helt standard pannekakerøre. Så river man av en god dose små hylleblomster og blander inn røren, og steker små pannekaker i smør. Har du plette-jern blir det enda finere, men det har ikke Krabbelurene...
- Det ble en god og blomstrende lunsj skal jeg si!  Vi åt til vi trillet, og kjente at det gjorde godt med litt blomster i magen...

5 kommentarer:

  1. Morsomt. Har aldrig hørt om slike lapper før:)

    SvarSlett
  2. Hylleblomstlapper har eg aldri høyrt om...men ser jo godt ut.

    SvarSlett
  3. Åh, så koselige bilder!! Ser kjempegodt ut også!

    SvarSlett
  4. Den boken må jeg prøve å få tak i,forfatter og tittel er notert. Liker bloggen din svært godt.Du har ditt eget særpreg og finner på mye kreativt. Blir rett og slett inspirert! Vi har også laget rabarbrasuppe og plantet en liten rabarbraplante i hagen. Vi har ikke vært i din farmors hage.. hi hi. Men jeg har gått forbi og tittet på den. Mormor hadde selvfølgelig også rababra, sur/søte barndomsminner.M.v.h Sylvia

    SvarSlett
  5. Heisann Sylvia. Når min blir større blir det sikkert avleggere å få hvis du vil ha. Men den er nok ikke så spesiell for andre enn meg...de er nok mer eller mindre like alle sammen. Og fryktelig sure er de, - det er helt sikkert:) Klem.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...