"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

søndag 2. mai 2010

Søndag i hagen

- Denne overskriften er en hyllest til mitt nye favoritt-program, nemlig "Fredag i hagen". Det vises på NRK2 på fredagene, og jeg liker det! :) 
For meg ble det altså søndag i hagen i steden, - men minst like deilig!
- Et litt skjevt epletre ble for 7 år siden plantet litt skjevt for å kompensere. Det ble aldri suksess, og i år nærmest krøp det stakkars treet langs plenen!!! I dag ble det løftet opp og satt i et nytt  hull, litt mere skjermet fra fotballguttas brassespark, og med en skikkelig staur på hver side. Nå håper vi at det holder seg rett og fint. I bakgrunnen ser dere stigen der jeg har svaiet i flere dager nå for å få sørveggen på lille-huset i skikk. Og visst er den blitt hvit og fin!? 
Dette er kanskje den deiligste tiden på året! Alt er så friskt og nytt og like før det skal springe ut...! Her er epletreets knopper. Jeg håper bare det overlever flyttingen nå...
Rosebeddet er raket og rosene er klipt. De har fått merke en streng vinter og måtte taes langt ned i år... men nå kommer det friske røde skudd fra stammen propp fulle av energi. Dette går bra!!!
Knoppene på mine japankirsebær er like før blomstring. Far og mor hadde egentlig lengtet etter en skikkelig skau-tur i dag, - men så kom det noe i veien for det. - Det gjør det fort med barn i  aktiv alder. Da er det godt å kunne finne noen timers natur-lykke i egen hage også.
Det lader batteriene til en ny uke...

2 kommentarer:

  1. Heisan Krabbelure
    Bloggen min har ligget "død" noen dager, og plutselig kom jeg forskrekket på at jeg aldri hadde fått takket deg for din koselige hilsen og ønsket om å gi meg en award! Tusen takk for pene ord! Veldig koselig at du liker bloggen min.
    Da jeg startet bloggingen for 1 1/2 år siden tok jeg en beslutning om å ikke delta på award-systemet. Derfor har jeg aldri skrevet eller nevnt noe om awarder på bloggen min. MEN... Jeg setter kjempepris på hyggelige kommentarer og å kunne gi det selv også. Kanskje er jeg Blogglandias særeste,ha, ha!
    Så fantastisk puter det lå der i kurven hjemme hos deg! Helt nydelige var de og det japanske kirsebærtreet kunne jeg godt tenkt meg å ha kloa i!
    Ha en super uke, Krabbelure!
    Stor klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. da fant jeg jammen bloggen din også!! morsomt å se :) Sees lørdag, fulle av pepp og maling! Kveldshilsen fra Hilde Iren

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...