"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

søndag 30. mai 2010

Litt å ta igjen.

- Noen ting har en tendens til å bli forsømt. Hos Krabbelurene har vi dessverre forsømt fotoalbumene alt for lenge. Og jo lenger vi utsetter det å ta det igjen, jo værre blir det. - Så i dag var det bare å kromme nakken og sette fart! Masse flotte bilder skulle sorteres, og så var det å memorere... hvilken sommer var det vi var på den og den turen igjen ...og var det høst eller vår når dette bildet ble tatt...?  De  turkise og grønne albumene kjøper vi på Norway Designs. De er utrolig holdbare, og diskrete og fine synes jeg. Den brune esken med skinnreim er et loppefunn, som brukes til å oppbevare bilde-greier. 
Koppen i dag har også foto-dekor. En keramiker som er bekjent lager bruks-ting med dekor av fotografier fra barndommens sommer. Gamle folkevogner og fluktstoler er en klassiker... sjekk ut Anette Kjellemyrs fantastiske ting for eksempel hvis dere skal på båttur til Valle i sommer! 
På bildet over ser dere et lite prosjekt jeg gjorde før jenta ble 7 år i våres. Albumet  har hjemmesydd trekk av rester fra putene jeg viste dere tidligere. Det er veslas eget album, med minner fra vennebesøk og egne  opplevelser. Moro for henne å bla i nå, og et fint minne å ha ettersom hun vokser til. Tror bror også skal få et sånt, ved anledning...
Krabbeluremannen laget denne skjønne musematta til meg, med bilder av ungene fra i fjor sommer. Den er jeg utrolig glad i, - har en på jbben også! Det er utrolig med disse familiebildene. Man bevarer liksom hele barnas oppvekst i dem, og jeg blir like forbløffet  hver gang jeg ser hvordan de umerkelig har endret seg  de siste årene.  Denne bildejobben blir nok ikke ferdig i dag, men selv om bordet nå er kaos blir det ikke ryddet før jeg er ajour igjen.. enn så lenge...
Ha en god søndag! 

4 kommentarer:

  1. huff, nå kom jeg til å tenke på alle de bildene som ikke er blitt skrevet ut en gang... jeg som liksom er en scrapper... med skikkelig scrappetørke....

    herlige album du har laget, og stilig musematte

    klem beate

    SvarSlett
  2. Nå fikk jeg en lei påminnelse her :)) Huff! Jeg har mengder med fotos som fortsatt ikke er satt i album. Det er selvfølgelig mye hyggeligere å bla i album enn å rote rundt i alle konvoluttene man har liggende. En koselig ting å gjøre på regnværsdager i sommer.
    Ha en fin uke! Klem fra Kardemomme :))

    SvarSlett
  3. Heisan Krabbelure
    Elsker det øverste bildet med flotte album (slike turkise fikk jeg vanvittig lyst på!) og oransje Steltonkanne! Tror aldri jeg har sett oransje steltonkanne før jeg.
    Bildene er vår dårlige samvittighet også. Etter vi fikk digitalkamera for en del år siden ble det slutt på papirbilder her i heimen. alle bildene ligger på dataen, og det er egentlig supertrist og må gjøres noe med!
    Nå ble jeg inspirert!
    Ha varme, glade sommerdager!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Nah - for en herlig blogg. Jeg snublet inn hit på et bananskall nettopp. Burde vel egentlig ligget på puta og lukket allergiøynene men - i dag er det sommer - og man skal jo ikke sove bort sommernettene - heter det.

    Jeg MÅ MÅ MÅ ta et tak med album. Jeg falt av karusellen da datteren var 6 og sønnen 5 år. De er 14 og 12 nå. Aner du dimensjonen. De albumene fra Norway Design synes jeg så nydelige ut. Kanskje det er perfekt for å få meg til å komme i gang. Husker du sånn ca. hva de koster - ikke at det er så relevant når det gjelder album. Da er det kvalitet og design som er prioitet 1. Skal ikke se bort fra at jeg tar meg en kjøretur inn til Oslo (20 mil tur/retur) for å se på albumene. Nå har jeg også en nydelig liten niese på 10 månender i Oslo - som jeg ikke har sett har lært seg å vinke. Det hadde jo vært å slå to fluer i en smell ;).

    La bloggen din til mine favoritter!!! Hei og hopp - ha det godt - til neste gang jeg dukker opp ;).

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...