"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

torsdag 21. juni 2012

Erteblomst


Plutselig er juni nesten over. Jeg har kommet helt ut av blogger-rytmen og har nesten ikke vært innom her på lang tid...igjen...
- Ikke vet jeg hvordan dette skal gå i framtida...

I dag får det bli litt mer skriving om erteblomster. Erteblomster må ha noe å klatre på. Min bestefar spikket små pinner som ha stakk ned i jorda og festet tråd i, slik at erteblomstene kunne klatre opp på gjerdet i Skolegata. I år prøver jeg på det samme på vårt gjerde hjemme i stranda.


Disse bildene er ikke helt ferske. Spirene er blitt enda større siden de ble tatt...


En liten spire skal klatre langt oppover og oppover...


- Jeg har ikke tro på at jeg kan klare å få like høye og flotte erteblomster som Tasha Tudor. 
Men jeg kan bla i boken og drømme om favnen full... mens mine små spirer samler alle sine krefter i en kald norsk sommer...

Måtte vi få mange varme og solrike dager til glede får både blomster og mennesker .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...