"Hverdager er de flotteste. De er fulle av eventyr." A.C.Westly

søndag 3. oktober 2010

Blomsterfryd - høsthagen del 3

 Med rosesaks klippet vi av de siste blomstene vi fant i hagen. Noen roser, en ringrose, en enslig etternøler av lavendel og kaprifol.
Vesla la alle i gresset, og laget en liten bukett. 
 Vi ble nesten andektige av å holde dem. - Årets kanskje siste...
 Dufter de noe, tro? Jo, de gjorde det...mmmm.....deilig......
 - Blir jeg oransje på haka når jeg holder blomsten sånn, mamma?
- Ja, lille venn, - det gjør du...
Vi satte blomstene i håret, og der ble de værende helt til kveldsstellet den dagen...
Mere ærefullt oppdrag kunne de neppe få, disse siste, ekstsra fargesterke og verdsatte hageskattene. De riktig strålte mot oss. 
- Og slik sa krabbelurene farvel til september, og sommeren for denne gang...

3 kommentarer:

  1. Kjolen er bare helt nydelig, og passer jo perfekt både til prinsessa og blomstene!
    Utrolig fine bilder!
    Oktober er her - bring it on!

    SvarSlett
  2. Herlig! Tenk at dere har hatt blomster i hagen helt til nå! Jeg tror vi har en bitteliten rosa rose igjen ute hos oss, bare - men den tror jeg bare skal få stå :)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Hei! Nå har jeg sittet her og bladd meg bakover i bloggen din, og for en fin blogg! Nydelige bilder og fine tekster. Og vi har mye felles, fant jeg ut: samlemani på stein og skjell, nostalgiske føleleser for hytta og figgjo med fiskermotiv, rabarbrakompott, havet. Og mine to små jenter og jeg var i hagen og tok inn de siste blomstene her om dagen... Du har fått en ny følger!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...